کش دادن ماشین با Motion blur
یکی از پرکاربردترین تکنیکها توی رندر نما و فضای خارجی کش دادن ماشین های در حال حرکته که معمولا هم غلط انجامش میدن
از دو بخش تشکیل شده:
یک انیمیشن دادن صحیح به ماشین
دو تنظیمات دوربین
حالا ما قراره که توی دو دقیقه بریم کل اینها رو با همدیگه یاد بگیریم!
قدم اول باید ماشین به علاوهی ترمزها رو تو یه گروه قرار بدید و چرخها هر کدوم داخل یک گروه باشند یعنی در مجموع شما باید پنج تا گروه داشته باشید.
قدم دوم باید چرخها رو به ماشین Link کنید. یعنی من میام چرخ هارو انتخاب میکنم هر چهارتاش رو و بعد میریم بالا select and link از روی یکی از چرخها میگیرم میکشم روی بدنه ماشین.
قدم سوم باید به ماشین انیمیشن بدیم یعنی چی؟ N رو میزنم روی کیبورد این پایین قرمز میشه و حالا این رو یکی دو فریم میارم جلوتر و ماشینم رو حرکت میدم به سمت جلو. اون چهارتا چرخ رو هم میگیرم و میچرخونمشون. مجددا N رو میزنم که از حالت انیمیشن خارج بشم. انیمیشن ما تموم شد.
بریم تنظیمات دوربین!
از Alt+Q خارج میشم که صحنم رو ببینم. حالا دوربینم رو انتخاب میکنم. تنظیمات دوربین به چه شکل هستش؟
باید بیایم روی Motion blur اکتیوش بکنیم و بعد Exposure رو روی Exposure value(EV) قرار بدیم.
حالا میایم بالا و Shutter speed رو کم میکنیم. مثلا عددش رو میذارم روی 10.
حالا C رو میزنم و حالا Shift+Q و رندر.
خب بچه ها میبینید که نتیجه بسیار بسیار خوبی رو گرفتیم خود ماشین کش اومده و چرخها هم تحت چرخش و حرکت دچار Motion blur شدن.
برای دانلود موتور رندر ویری هم میتونید اینجا کلیک کنید.
من محسن افشاری هستم و با بیشتر از 10 سال تجریه آموزش تخصصی در معتبر ترین آموزشگاه ها و دانشگاه ها، کامل ترین و دسته بندی شده ترین پکیج های آموزشی 3ds Max و VRay رو با گارانتی بی قید و شرط بازگشت وجه، با نزدیک به 100 ساعت محتوای آموزشی تخصصی در اختیارتون میذارم.
به پکیج های MEGAMAX، MEGAPACK و MEGAVRAY و بقیه پکیج های موضوعی حتما سر بزنید!
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.